به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، بحران مد نظر تقریبا در اوایل همهگیری کووید-۱۹ رخ داد. همانطور که فیکو به رویترز گفت، دو ابزار بوز و موناتانا که ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به بانکها در شناسایی کلاهبرداری از کارت اعتباری و نقدی هستند، به این نتیجه رسیدند که افزایش خرید آنلاین به این معنی است که کلاهبرداری در حال انجام است.
نرمافزار هوش مصنوعی به بانکها گفت که میلیونها خرید را رد کنند؛ آن هم در زمانی که مصرفکنندگان به دنبال دستمال توالت و سایر لوازم ضروری بودند.
به گفته فیکو، اما مصرفکنندگان در نهایت با مشکلات کمی مواجه شدند. این شرکت گفت که یک گروه جهانی متشکل از ۲۰ تحلیلگر که به طور مداوم بر سیستمهای آن نظارت دارند، تنظیمات موقتی را توصیه میکنند که از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری خواهند کرد.
این تیم به طور خودکار در مورد فعالیت خرید غیرمعمولی که میتواند هوش مصنوعی را سردرگم کند، هشدار دهد و در مجموع ۹۰۰۰ مؤسسه مالی برای کشف تقلب در ۲ میلیارد کارت به آن اعتماد دارند.
به گفته دانشمندانی که این سیستمها را مدیریت میکنند، مشکل این است که وقتی شرایط دنیای واقعی منحرف میشوند یا در اصطلاح فناوری از نمونههای مورد استفاده برای آموزش هوش مصنوعی انحراف پیدا میکند، ممکن است خطاها زیاد شود.
بیشتر بخوانید:
در مورد فیکو، این شرکت گفت که نرمافزار آن انتظار بیشتری از خرید حضوری داشت تا خرید مجازی و این نسبت معکوسشده منجر به سهم بیشتری از تراکنشهایی شد که به عنوان مشکلدار علامتگذاری شدند.
نظر شما